Søknad til Den naturlige skolesekken 2020/2021

Utlysning

Søknad om deltakelse i Den naturlige skolesekken skoleåret 2020/2021 Vil du •utdanne... vis hele teksten

Søknad om deltakelse i Den naturlige skolesekken skoleåret 2020/2021
Vil du
•utdanne elevene til å delta, påvirke og bidra til en bærekraftig framtid?
•bidra til at elevene deltar aktivt i klima- og miljødebatten?
•øke din kompetanse i utdanning for bærekraftig
utvikling?
•få faglig og didaktisk påfyll og veiledning sammen
med andre lærere?
•få økonomisk støtte til å planlegge og gjennomføre egne opplegg?

Den naturlige skolesekken er en nasjonal satsning der grunnskoler og videregående skoler inviteres til å delta i nettverk med andre skoler for å utvikle undervisning for bærekraftig utvikling.

Nettside for utlysningen

Søknad om deltakelse i Lektor2-ordningen 2020/2021

Utlysning

Søknadsskjema for deltakelse i Lektor2-ordningen skoleåret 2020/2021 Før søknaden... vis hele teksten

Søknadsskjema for deltakelse i Lektor2-ordningen skoleåret 2020/2021
Før søknaden skrives ber vi alle søkere om å lese informasjonsskrivet som dere finner her:

Her står det blant annet beskrevet hva vi krever av undervisningsoppleggene som skolen utvikler i samarbeid med arbeidslivet.

Søknadsfrist 17. april 2020

Nettside for utlysningen

Bærekraftig utvikling i havet

Etterutdanning

Morgendagens utfordringer i havet, hvordan løser vi de? Skal havet forbli bærekraftig... vis hele teksten

Morgendagens utfordringer i havet, hvordan løser vi de?
Skal havet forbli bærekraftig for kommende generasjoner, må det tas grep blant oss som enkeltpersoner både lokalt, nasjonalt og globalt.

Vi vil under samlingen og gjennom felt- og laboratoriearbeid, se tilbake på resultatene av 50 års forsøpling av havet, og hvordan den påvirker næringskjeden. Praktiske eksempler viser hvordan dette kan overføres til klasserommet.
Alle lærere som underviser i temaet bærekraftig utvikling, kan delta på etterutdanningskurset.

Nettside for kurset

  • Trondheim/Mausund
  • 14.—17. april
  • Påmeldingsfrist: 13. mars
  • Frist utløpt

Programmering i 1T, R1 og R2

Etterutdanning

Kurs i programmering i matematikk på videregående skole. Kursholder er Morten Munthe.

  • Bergen
  • 17. april
  • Påmeldingsfrist: 10. april
  • Avlyst

Samling for natursekkskoler på Vestlandet våren 2020

Etterutdanning

Nettside for kurset

  • Digitalt
  • 21. april
  • Påmeldingsfrist: 20. april
  • Meld på

Grunnleggende programmering i Python for matematikklærere i videregående

Etterutdanning

Kurset er beregnet for dem som vil ha en grunnleggende innføring i programmering i Python... vis hele teksten

Kurset er beregnet for dem som vil ha en grunnleggende innføring i programmering i Python til bruk i matematikkfaget.
Ta med egen PC på kurset.

Kurset holdes på Bergen Katedralskole

  • Bergen
  • 22. april
  • Påmeldingsfrist: 17. april
  • Meld på

Workshop på nett for lærere: La elevene programmere animasjoner og spill med faginnhold i Scratch!

Etterutdanning

Hvordan kan man kombinere programmering med faglig fordypning for elevene? I denne... vis hele teksten

Hvordan kan man kombinere programmering med faglig fordypning for elevene? I denne workshopen presenteres et undervisningsdesign fra KreTek-prosjektet, hvor elevene får programmere en animasjon eller et spill i Scratch med faglig innhold fra naturfag, matematikk eller andre fag.
Workshopen gjennomføres av Ingrid Næss og Anna Støvneng, pilotlærere i KreTek-prosjektet. Den vil vare i totalt 2 timer og bestå av trinnvise instruksjoner og eget arbeid underveis med mulighet for veiledning. Det vil foregå på nett med verktøyet Zoom. Og du får nettadresse til møterommet etter påmelding.
Workshopen er for dere som ikke er kjent med programmering fra før, og vi gir opplæring i Scratch fra bunnen av. Opprett på forhånd oppretter en bruker i Scratch fra denne siden: https://scratch.mit.edu/ (Klikk på «Join Scratch i toppmenyen).

Nettside for kurset

  • Trondheim
  • 22. april
  • Påmeldingsfrist: 16. april
  • Meld på